lördag 15 september 2012

Förbannad



Är man lämplig som chef när man inte kan skilja på sak och person eller när man sitter och blåljuger folk rakt upp i ansiktet?????????????? Man försöker att ta sig ur en situation genom att lägga in falska påstående(el. hitta på) för att gynna sitt eget tycke och gillande.

Psykosocial ohälsa ska vi råda bot på, då måste väl alla ta sitt ansvar. Hur kan vissa personalmän/kvinnor sitta och bara se på när en chef har ett beteende vi alla försöker jobba för att få bort på våra företag/arbetsplatser????
Nä fy f-n får mig att verkligen och fundera!
Viktiga saker för att råda bot på vår psykosociala ohälsa i arbetslivet
*Måna om att dina arbetstagare/medarbetare har det bra o ge dem rätt förutsättningar/verktyg
*Skilj på sak och person
*Man ska våga säga jag gjorde fel, utan att bli skuldbelagd
*Inte kränka människor genom att använda klyschor/ordval som kan få andra att känna sig illa tillmods
* Vara rak och tala om när någon gör fel så att man har en chans att förändra, inte prata om det med andra för då ger man inte personen en rättvis chans
*Rannsaka sig själv, vad gör jag vad har jag gjort?
 
Jag är absolut inte felfri och gör felsteg, men det finns f-n gränser.
 
//Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar