tisdag 30 oktober 2012

Förändring

Dagen började inte på bästa sätt, hade en gnällig dotter vilket gjorde att jag tappade fattningen och blev arg samt att det slutade med en dotter i tårar. Inte blev det bättre när jag inte hittade hennes nya mössa och hon sa att hon glömt den ute *suck*. Inte kul att lämna iväg henne, men tror att det va ganska lugnt när hon hoppade ur bilen. Men min mage & hjärta ville inte släppa detta under dagen.

 Samtalet idag fick mig att ta ett beslut som förhoppningsvis kommer bära mig i rätt riktning.
----> Omvärdera (sänka kraven)
----> Acceptans (utan att värdera)
----> Här & NU
----> Andas med magen 15 min
----> Tänka tvärtom
----> Promenader 3ggr/veckan
From. måndag då kör vi, den positiva energin ska bubbla.


Smet lite tidigare idag hämtade T, handlade sen åkte vi hem och baka jag bullar och T gjorde chokladbollar alldeles själv.

Fattas några :)



Sen bjöd vi Maria, Ragnar och Halvar på fika *mums*.

Imorgon blir det först lite jobb sen förbereda inför makens 40-års dag, har planerat och förberett en del redan. Men behöver väl plockas lite, städa och så innan vi får besök av söner och mamma några dagar. Den yngsta sonen kommer redan imorgon *mys*.

Idag somnade T i tid och hennes mamma ska strax oxå krypa ner, så då kanske vi får en bättre start på morgondagen


//Kram

1 kommentar:

  1. Det där var kloka saker att tänka på Lotta!
    Och tappar fattningen så där gör vi alla ibland, kan ju inte vara perfekta hela tiden ;).
    Ha det toppen och hoppas allt går bra med 40- årsfirandet! Kram Jennifer

    SvaraRadera